בעידן המודרני, שליחת מסרים כתובים באמצעות מכתב כמעט שחלפה מן העולם והוחלפה באמצעי תקשורת מהיר יותר– המייל האלקטרוני המאפשר לנו לשלוח מכתבים תוך דקות ספורות לכל רחבי העולם ועוררה סוגיות חשובות – איך כותבים מכתב עסקי באנגלית? התשובות החשובות לכך טמונות בידי רונית ארזי, יועצת תדמית ותרבות עסקית המתמחה בהקניית מיומנויות השפה האנגלית העסקית המדוברת והכתובה.
הנידון – איך כותבים מכתב עסקי באנגלית
שליחת מכתבים אלקטרוניים הינו אחד מכלי התקשורת הנפוצים ביותר בעולם הן לצרכים פרטיים והן לצרכים עסקיים. כאשר אנו נדרשים לנהל התכתבויות עסקיות עם אנשים מחוץ לישראל, עלינו להישמע לכללי הנימוס. בדיוק כפי שנימנע ונירתע מפני העלבת אדם בפגישה עסקית, כך חשוב להימנע מלעשות זאת גם בכתב. לצורך כך עלינו ללמוד איך כותבים מכתב עסקי באנגלית. הנה מספר טיפים ראשוניים חשובים –
- יש לשים לב שגישתך לעסקים משתקפת גם בכתב ונבחנת באמצעות המכתבים הנכתבים בדואר האלקטרוני.
- יש להיות ערניים לסגנון הכתיבה של האדם בכדי להתאים את סגנון הכתיבה שלנו. בתרבויות רבות, קשרים עסקיים נוטים להתנהל בסגנון רשמי יותר ולכן יש לתת לאדם האחר להכתיב את מידת הקרבה הרצויה ואת סגנון הכתיבה.
- כאשר מתנהלות התכתבויות עסקיות עם אנשים מרוחקים ממדינות זרות, ישנה חשיבות רבה למייל העסקי, שכן זו דרך התקשורת העיקרית. זכרו שאין מדובר בפגישה פנים מול פנים ולכן על המייל להיות תמציתי, קצר וברור. יש להציג את הנושא כראוי ובאופן הברור ביותר כמשתמע מכך.
לומדים אנגלית
שליטה ברזי השפה האנגלית חשובה מאוד לצורך צמיחה והצלחה בשוק העסקי הבינלאומי. יצירת תקשורת בשפה שאינה שפת האם שלנו עשויה להיות משימה מעט קשה ולהציב אתגרים, מכשולים וכן להערים קשיים על יצירת הקשר העסקי. לכן, כדי לשלוט כראוי בשפה ולתקשר, בין אם מדובר ביצירת קשר פרונטלי ובין אם מדובר ביצירת קשר כתוב, חשוב לעשות זאת כראוי תוך בקיאות בכללי השפה הרשמיים והמדוברים. בקיאות בשפה תאפשר לכם להציג עצמכם ואת כוונותיכם כראוי וכן להבין את הצד השני ואת שהוא מצפה מכם. שליטה זו יעילה ואפקטיבית לצורך ניהול מו"מ, חתימה על חוזים ועוד.